Allmänt
Ljudrum följer konsumentköplagen och lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal, den så kallade distansavtalslagen, vilken innehåller krav på näringsidkarens informationsskyldighet och regler om konsumentens ångerrätt. Detta innebär en trygghet för dig som konsument eftersom näringsidkaren inte får ge dig sämre villkor än vad som står i lagen. Läs mer om konsumentköplagen på http://www.konsumentverket.se

Returer
Alla kunder som handlar på www.ljudrum.se har i grunden 14 dagar ångerrätt/returrätt (räknat från dagen då kunden tagit emot varan) vid köp av våra varor. Du som kund behöver inte ange någon anledning till varför du returnerar varan. Observera att ångerrätten enbart gäller om produkten är i nyskick utan skador. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.

Vill du göra en retur är det bara att höra av sig på info@ljudrum.se, så bokar vi en retur och mailar er en retursedel som ni själva skriver ut. Emballera på samma sätt som varorna var packade, tejpa igen lådan och klistra returetiketten på utsidan av paketet. Gå sedan till närmaste DHL Service Point och lämna in paketet för retur. Obs: Det är viktigt att emballera på samma sätt som varan skickades för att undvika skadat gods vid retur. Kunden står för fraktkostnad vid retur.

Återbetalning sker inom 2-14 dagar efter att Ljudrum har mottagit och behandlat din retur.

Tänk på att konsumentköplagen inte gäller för företag. Har du och ditt företag frågor kring vad som gäller vid en retur, maila till info@ljudrum.se, så hjälper vi dig.

Avdrag i samband med retur
– Saknas tillhörande originalemballage vid ångerköp förbehåller sig Ljudrum rätten att fakturera kunden 15% av varans värde.


Reklamationer
Vi på Ljudrum garanterar att produkterna är felfria vid leverans. Skulle du få en defekt vara eller en felleverans måste du kontakta Ljudrum omgående. Om en produkt från oss skadas i transporten får kund naturligtvis en ny vara snarast möjligt. Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold bör detta omedelbart anmälas till speditören (DHL) eller till oss. Detta för att vi snarast möjligt skall kunna göra en omleverans eller på annat sätt avhjälpa felet.

Maila info@ljudrum.se vid reklamation. Inkludera tydliga bilder på de skadade varorna samt paketet. Även om varorna gått sönder i leverans, packa noggrant så att inga ytterligare skador uppstår vid retur.



Priser
Alla priser på www.ljudrum.se är inklusive moms och angivna i svenska kronor. Mellan ljudrum.se och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt avtalats.



Betalningssätt
– Kortbetalning
– Klarna faktura
– Klarna avbetalning

Vår samarbetspartner är Klarna som är en ledande kreditgivare och har funnits sedan 2005. Du hittar Klarna på www.klarna.se eller tel. 08 120 120 10.